۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۵

حجت‌الاسلام میرکو خبر داد:

ثبت نام ۲۶۰۰ نفر دامغانی برای حضور در مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه

ثبت نام ۲۶۰۰ نفر دامغانی برای حضور در مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه

دامغان – خبرگزاری مهر: سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دامغان از برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان خبر داد و گفت: تاکنون دو هزار و ۶۶۴ نفر در رشته‌های مختلف ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی میرکو صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دامغان با اشاره به فرآیند اجرای سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه، از برگزاری مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در روزهای جمعه هفتم آذرماه ویژه خواهران و ۱۴ آذرماه ویژه برادران در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع)   دامغان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار و ۶۶۴ نفر از علاقمندان اعم از خواهران و برادران در سطح شهرستان دامغان از طریق سایت اینترنتی و یا با مراجعه به اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان در رشته‌های مختلف قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم قرآن کریم ثبت نام کردند افزود: این افراد بایستی با شرکت در آزمون اینترنتی شرط ورود و اخذ امتیاز لازم شرایط شرکت در مرحله شهرستانی مسابقات را کسب کنند.

سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دامغان همچنین از فعالیت ۱۸ مرکز فرهنگی قرآنی با هدف توسعه آموزش قرآنی و اجرای طرح سراسری حفظ قرآن کریم درجوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان خبر داد و افزود: در این مراکز فرهنگی قرآنی که در آستان های مقدس امامزادگان جعفر و محمد (ع)، امامزادگان علی ولی(ع)، امامزادگان عبدالعالی و عبدالمعالی (ع)، حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) و ... تاسیس شده تا کنون دو هزار و ۵۰۰ نفر از قرآن آموزان ثبت‌نام کرده‌اند.

میرکو همچنین تصریح کرد: این افراد در سطوح سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان خواهر و برادر در حال فراگیری آموزش‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید، قرائت و حفظ قرآن کریم همراه با ترجمه و تفسیر هستند.

وی ضمن بیان فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تدبیر راه اندازی نهضت سراسری حفظ قرآن کریم و توجه ویژه به آموزش‌های قرآنی همراه با تعلیم مفاهیم آیات قرآنی به عنوان زمینه عمل به این تعالیم آسمانی، به برنامه‌ریزی اداره اوقاف دامغان بر اساس طرح‌های ابلاغی سازمان اوقاف و امورخیریه برای تحقق این فرامین اشاره داشت و افزود: فعالان قرآنی شهرستان از ظرفیت خوبی در این زمینه برخوردار بوده به طوری که سالیان گذشته تعدادی از رتبه های برتر استانی و کشوری مسابقات سازمان اوقاف و امورخیریه و سایر نهادهای فرهنگی به  قاریان و حافظان دامغانی اختصاص یافته است.

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امورخیریه امسال در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، مفاهیم عمومی و تخصصی قرآن کریم در دو مقطع شکوفه ها و بزرگسالان برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 2426283